Radera ditt Vinomat-konto

Senast uppdaterad: 2025-04-21

Ladda ner Vinomat

Få tillgång till alla funktioner genom att ladda ner appen från App Store eller Google Play.

App StoreGoogle Play

På Vinomat värdesätter vi din integritet och är engagerade i att hantera dina uppgifter på ett ansvarsfullt och transparent sätt. Om du vill radera ditt konto och associerade personuppgifter kan du följa instruktionerna nedan. Denna process uppfyller kraven i GDPR och Facebooks policyer för databorttagning.

Hur du begär databorttagning

För att radera dina personuppgifter från Vinomat, följ dessa steg:

  1. Skicka ett e-postmeddelande till info@vinomatappen.se med ämnesraden "Begäran om Databorttagning".
  2. Inkludera ditt fullständiga namn och ett av följande identifieringsalternativ:
    • Den e-postadress som är associerad med ditt Vinomat-konto
    • Det telefonnummer som är associerat med ditt Vinomat-konto
    • Din Facebook-, Google- eller Apple-inloggnings-ID (om du registrerade dig med en av dessa tjänster)
  3. Inkludera ett uttalande som bekräftar din begäran, till exempel: "Jag begär att mina personuppgifter kopplade till mitt Vinomat-konto tas bort."

Verifieringsprocess

För att säkerställa att din begäran är giltig, kommer vi att:

  • Verifiera din identitet genom att kontrollera de uppgifter du har angett
  • Kontakta dig via e-post eller telefon för att bekräfta din begäran
  • Be om ytterligare information om det behövs för att verifiera ditt konto
  • Verifieringsprocessen tar vanligtvis 1-2 arbetsdagar

Vad händer därefter?

  • När vi har mottagit och verifierat din begäran kommer vårt supportteam att behandla din databorttagning inom 30 dagar.
  • Du kommer att få en bekräftelse via e-post när dina uppgifter har raderats.
  • Om det finns några problem med din begäran kommer vi att kontakta dig för att lösa dem.

Återställningsprocess

Om du ångrar din begäran om databorttagning:

  • Du har 30 dagar på dig att återställa dina data efter att raderingen har slutförts
  • Kontakta oss via e-post för att begära återställning
  • Vi kommer att återställa dina data så snart som möjligt, vanligtvis inom 5 arbetsdagar
  • Återställning är endast möjlig om dina data inte har raderats permanent

Kontaktinformation

För eventuella frågor om denna process, vänligen kontakta vårt supportteam:

  • E-post: info@vinomatappen.se
  • Supportteamet är tillgängligt måndag till fredag, 9:00 till 17:00
  • Förväntad svarstid är inom 72 timmar

Dataportabilitet

Innan dina data raderas har du rätt att få ut en kopia av dina personuppgifter:

  • Du kan begära en export av dina data i JSON-format
  • Exporten inkluderar all din personliga data, vinpreferenser och historik
  • Dataexporten förbereds vanligtvis inom 5 arbetsdagar
  • Du får en nedladdningslänk via e-post när exporten är klar

Delad data och innehåll

När du raderar ditt konto hanteras delat innehåll på följande sätt:

  • Allt innehåll du har delat med andra användare kommer att anonymiseras
  • Dina recensioner och rekommendationer kommer att behållas men visas som "Anonym användare"
  • Data i backup-system raderas inom 90 dagar
  • Om du vill att specifikt innehåll ska raderas helt, vänligen ange detta i din begäran